Un llibre nascut de l’experiència, del treball conjunt i d’aquell compartit tan presencialment com a les xarxes socials. Per fomentar la lectura hem d’utilitzar totes les eines que tenim a l’abast i així és com GemmaLluch ens ajuda a entendre la nova visió per crear un Pla Lector de Centre. En aquest llibre s’enumeren pràctiques i recursos de lectura i escriptura amb el propòsit d’ajudar en l’elaboració d’un projecte que s’ha de desenvolupar al centre segons la nova legislació d’educació.
Bromera, 2012 |
La professora i investigadora
de Literatura Infantil i Juvenil, Gemma Lluch, ens proporciona algunes idees
per tal de començar a redactar i a posar en pràctica un Pla Lector de Centre. A
les legislacions autònomes sobre el tema es comparteix, malgrat tot, en els objectius:
“és bo llegir, és bo llegir literatura, la lectura és plaer i per ampliar
l’hàbit de la lectura és necessari un pla”. Encara que per tal d’adaptar-nos al
nou món lector, hem d’incorporar noves idees: “llegir per conversar, per
cohesionar un grup, llegir i escriure socialment per donar la paraula i formar
ciutadans compromesos, llegir per ser, per descobrir, [..] llegir perquè els
participants d’una experiència arriben a ser els propis gestors”.
Per animar a
iniciar el projecte, Lluch ens presenta diverses pràctiques de lectura per mostrar
“que paga la pena fer de la lectura alguna cosa més”. Una pràctica ben
dissenyada, acompanyada i avaluada, ben elaborada al fi i al cap, augmenta no
solament la lectura de llibres sinó també la de premsa escrita i virtual, dels
llibres informatius o de les pàgines webs. I és positiu en tots els àmbits
socials, culturals i familiars. I, especialment, fa que els adolescents canvien
la visió que tenen de la lectura. A més ara hem de canviar la nostra visió de
la lectura, ja no solament al paper, sinó també a la pantalla, hem d’utilitzar
totes les eines que ens aporten les noves tecnologies per fomentar la lectura.
Presentació a l'Abacus València |
Amb aquest llibre
contem amb ajuda per a iniciar el projecte, saber el que hem de fer en cada
moment, ens ajuda a descriure les estratègies necessàries per elaborar i
acompanyar un PLC. Cal saber el que tenim i el que volem fer i saber
avaluar-ho.
Presentació a l'Abacus València |
La
creació d’un PLC segur que és enriquidor per al dia a dia d’un centre, tant en
l’oci com en l’aprenentatge. Des d’ací felicite a Gemma per la feina feta i
compartida i per comptar en mi sempre que ho veu oportú.
Ací podeu llegir un fragment del llibre: http://www.bromera.com/tl_files/pdfs/Fragments/La-lectura-al-centre.pdf
Per adquirir el llibre ací: http://www.bromera.com/fitxa-llibre-coleccions/items/La-lectura-al-centre.html
Siempre es positiva y de agradecer la existencia de blogs que divulguen el mundo del libro ilustrado. Gracias. Un saludo.
ResponderEliminar