Primer de tot, supose que caldrà dir perquè he escollit aquest text i no l’altre. Doncs, la resposta es clara, sóc diplomada en biblioteconomia i aleshores, en moc més pel món de les biblioteques i pense que puc comentar-ho millor.
En aquest article s’analitza la motivació dels bibliotecaris en crear pàgines web en les seues biblioteques públiques dirigides específicament als adolescents. Es tracta d’una ampliació del treball de P. Jones
Es dona una visió del important que és tenir un espai per als joves en la teua web de la biblioteca, un espai dinàmic que captive a la gent jove i que sàpiguen que a la biblioteca poden trobar molt més que llibres.
Actualment, Internet és l’eina més important per fer recerques d’informació i desempenyora un paper molt fonamental en la vida dels joves.
Per als joves, comptar amb tecnologies com Internet no els provoca entusiasme perquè han crescut amb ella, necessiten alguna cosa més atractiva. Per aquesta raó, les web de les biblioteques dirigides als joves han de tenir un objectiu informatiu, per un banda, per preparar treballs de classe, i, per un altra, han de incloure aspectes socials i d’oci que com assenyala el text són vitals per assegurar-nos que tornen a visitar-la.
La creació de pàgines web per a joves en les biblioteques està motivat, entre d’altres coses, a apropar-los al centre i a que la coneguen molt més, que sapiguen tot el que els pot aportar una biblioteca. També pot ser una eina més per fomentar la lectura, pense que s’han d’aprofitar més les noves tecnologies per a fer més lectors i per a consolidar-los. Unir Internet i els llibres o, millor dit, la lectura dels llibres pot caminar paral·lelament, un exemple són les pàgines web dels llibres juvenils de Bromera, on es juga o es parla a partir d’un llibre.
Estic d’acord en que els adolescents han de col·laborar en la creació, disseny i continguts de la pàgina, ha de ser per a d’ells, qui millor que la gent jove per dir el que vol o li agradaria que aparegués. No es tracta d’incloure res fora del comú, ni res que puga agredir d’alguna manera, si no aportar un poc d’oci i diversió dins d’una web que també aporta i t’ajuda a fer treballs per a classe. Tot pot ser divertit depenen de com ho ofereixes.
Però després també, falta el temps per a poder-ho fer en condicions. Pot ser la millor opció per obtenir un web que agrade i sobretot que utilitze l’adolescent ha de ser gestionada, dissenyada i ideada pels joves, el bibliotecari (amb unes idees més acordes de la joventut) i un programador web (si es podem estalviar aquest, quasi millor).
Es tracta, doncs, de donar suport als adolescents per aconseguir l’èxit en l’escola i proporcionar oportunitats per a l’oci i la diversió. Per tant, la web cal que estiga dirigida en tots els sentis per la joventut. Parlem en el mateix idioma, si voleu dir-ho així, guanyem-se’ls i, sobre tot, ajudem-los a créixer i a aprofitar totes les eines que estan al seu abast.
En aquest article s’analitza la motivació dels bibliotecaris en crear pàgines web en les seues biblioteques públiques dirigides específicament als adolescents. Es tracta d’una ampliació del treball de P. Jones
Es dona una visió del important que és tenir un espai per als joves en la teua web de la biblioteca, un espai dinàmic que captive a la gent jove i que sàpiguen que a la biblioteca poden trobar molt més que llibres.
Actualment, Internet és l’eina més important per fer recerques d’informació i desempenyora un paper molt fonamental en la vida dels joves.
Per als joves, comptar amb tecnologies com Internet no els provoca entusiasme perquè han crescut amb ella, necessiten alguna cosa més atractiva. Per aquesta raó, les web de les biblioteques dirigides als joves han de tenir un objectiu informatiu, per un banda, per preparar treballs de classe, i, per un altra, han de incloure aspectes socials i d’oci que com assenyala el text són vitals per assegurar-nos que tornen a visitar-la.
La creació de pàgines web per a joves en les biblioteques està motivat, entre d’altres coses, a apropar-los al centre i a que la coneguen molt més, que sapiguen tot el que els pot aportar una biblioteca. També pot ser una eina més per fomentar la lectura, pense que s’han d’aprofitar més les noves tecnologies per a fer més lectors i per a consolidar-los. Unir Internet i els llibres o, millor dit, la lectura dels llibres pot caminar paral·lelament, un exemple són les pàgines web dels llibres juvenils de Bromera, on es juga o es parla a partir d’un llibre.
Estic d’acord en que els adolescents han de col·laborar en la creació, disseny i continguts de la pàgina, ha de ser per a d’ells, qui millor que la gent jove per dir el que vol o li agradaria que aparegués. No es tracta d’incloure res fora del comú, ni res que puga agredir d’alguna manera, si no aportar un poc d’oci i diversió dins d’una web que també aporta i t’ajuda a fer treballs per a classe. Tot pot ser divertit depenen de com ho ofereixes.
Però després també, falta el temps per a poder-ho fer en condicions. Pot ser la millor opció per obtenir un web que agrade i sobretot que utilitze l’adolescent ha de ser gestionada, dissenyada i ideada pels joves, el bibliotecari (amb unes idees més acordes de la joventut) i un programador web (si es podem estalviar aquest, quasi millor).
Es tracta, doncs, de donar suport als adolescents per aconseguir l’èxit en l’escola i proporcionar oportunitats per a l’oci i la diversió. Per tant, la web cal que estiga dirigida en tots els sentis per la joventut. Parlem en el mateix idioma, si voleu dir-ho així, guanyem-se’ls i, sobre tot, ajudem-los a créixer i a aprofitar totes les eines que estan al seu abast.
Una de les puntualitzacions que faria seria que com a norma general el que es troba és un web o un apartat de la web de la biblioteca dedicada a la secció infantil i juvenil. Pense que açò, caldria canviar-ho i diferenciar infantil de juvenil.
Un exemple de web de biblioteca infantil i juvenil pot ser la de la Biblioteca de Parets http://bibut.parets.org/catala/main.htm.
Un exemple de web de biblioteca infantil i juvenil pot ser la de la Biblioteca de Parets http://bibut.parets.org/catala/main.htm.
Després us deixe ací un enllaç a un bloc feta per adolescents que comenten les seues lectures de llibres http://bibliojove.blogspot.com/ .
Després podem trobar iniciatives com aquestes de la Biblioteca Provincial de Huelva:
Després podem trobar iniciatives com aquestes de la Biblioteca Provincial de Huelva:
Molt bé, gràcies pels teus comentaris i les teues aportacions. Mòdul superat
ResponderEliminar