Després de llegir l’entrevista a Adán Griego, responsable de les col·leccions Iberoamericana i Mèxic Americana de la Biblioteca de l’Universitat de Stanford, a la revista Educación y Biblioteca número 167, on és parla dels natius digitals, als bibliotecaris se’ns han de plantejar nous reptes i, molt més, a qui treballe en una biblioteca universitària.
Defineix al natiu digital com la persona nascuda després de 1980 que ha passat moltes més hores jugant als videojocs, mirant la televisió i moltes menys llegint. A més a més, la seua costum és cercar-ho tot en Internet.
Aquestes persones se convertiran en els investigadors del futur, per això hem de guanyar-se’ls. És a dir, hem de fer tot el possible per donar-los a conèixer els recursos i eines que poden aconseguir a la biblioteca, que a partir d’ara serà un centre d’informació i documentació.
Des de la biblioteca hem d’organitzar programes d’alfabetització informacional, o el que és el mateix, formació d’usuaris per a què els usuaris i no usuaris facen un ús rentable de tots els recursos de la biblioteca. No tot es troba a Google.
Si hem d’anar on ells estan doncs es va. Crear un perfil al facebook o al myspace potser idoni per a què els alumnes d’una biblioteca universitària se n’adone de tot el que pot obtenir a aquest centres. Un exemple és la Biblioteca de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona que té un perfil al facebook, on dona a conèixer novetats, activitats, en resum totes les possibilitats d’aquest centre que d’aquesta manera s’apropa més a l’alumne i a qui no ho és però també pot trobar la informació que cerca. S’ha de ser més visible.
Defineix al natiu digital com la persona nascuda després de 1980 que ha passat moltes més hores jugant als videojocs, mirant la televisió i moltes menys llegint. A més a més, la seua costum és cercar-ho tot en Internet.
Aquestes persones se convertiran en els investigadors del futur, per això hem de guanyar-se’ls. És a dir, hem de fer tot el possible per donar-los a conèixer els recursos i eines que poden aconseguir a la biblioteca, que a partir d’ara serà un centre d’informació i documentació.
Des de la biblioteca hem d’organitzar programes d’alfabetització informacional, o el que és el mateix, formació d’usuaris per a què els usuaris i no usuaris facen un ús rentable de tots els recursos de la biblioteca. No tot es troba a Google.
Si hem d’anar on ells estan doncs es va. Crear un perfil al facebook o al myspace potser idoni per a què els alumnes d’una biblioteca universitària se n’adone de tot el que pot obtenir a aquest centres. Un exemple és la Biblioteca de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona que té un perfil al facebook, on dona a conèixer novetats, activitats, en resum totes les possibilitats d’aquest centre que d’aquesta manera s’apropa més a l’alumne i a qui no ho és però també pot trobar la informació que cerca. S’ha de ser més visible.
Una altre punt que també comenta Adán Griego és el foment lector a les biblioteques. Si vols obtenir usuaris que facen un ús útil de la biblioteca, hauràs de tindre també col·leccions de literatura per a que no siga tot acadèmic. Si disposes d'aquest fons i l'usuari el coneix, farà ús.
Per altra banda, assenyala que les biblioteques han d’estar obertes a tothom, per això les minories sexuals també tenen el seu racó a la biblioteca i cada vegada més.
Per altra banda, assenyala que les biblioteques han d’estar obertes a tothom, per això les minories sexuals també tenen el seu racó a la biblioteca i cada vegada més.
No hay comentarios:
Publicar un comentario